Uit nieuwe cijfers van de overheid blijkt dat automobilisten zich gewoonweg niet aan de snelheidszones van 32 km/u kunnen houden.
Uit de jaarlijkse statistieken van het ministerie van Transport over naleving van de snelheidslimieten blijkt dat ongeveer 86% van de bestuurders de 32 km/u-zone overtreedt. In de vroege ochtenduren is dat percentage zelfs nog hoger, want dan kan het zelfs oplopen tot 94%.
Het Department for Transport (DFT) bestudeerde meer dan 1.000 auto's om hun nieuwe statistieken te ontwikkelen, die laten zien dat vorig jaar, terwijl slechts negen procent van de automobilisten de 60 mph-limiet overschreed, degenen die in 20 mph-zones rijden bijna 10 keer meer kans hebben om de wet te overtreden, met gemiddelde autosnelheden van 26 mph in de zones. Geef echter niet alleen de schuld aan automobilisten. De cijfers laten zien dat 77% van de grotere buschauffeurs en 53% van de kleinere buschauffeurs vorig jaar ook de 20 mph-limiet overtraden. Ondertussen overtraden ongeveer 75% van de HGV's, 84% van de LCV's (lichte bedrijfsvoertuigen of bestelwagens) en 85% van de motorrijders; de laatste zijn de grootste overtreders met een gemiddelde snelheid van 27 mph in 20 mph-zones.
Interessant genoeg laten de cijfers zien dat automobilisten zich meer houden aan de snelheidslimiet van 48 km/u, maar dat iets meer dan de helft van de automobilisten en motorrijders in deze zones nog steeds te hard reed.
Het onderzoek van de DFT was veel breder op snelwegen, waar het meer dan een half miljoen voertuigen in de gaten hield. Bijna de helft (48%) van de automobilisten bleek te hard te rijden, waarbij 12% de limiet met 10 mph of meer overschreed.
Ondertussen reed 56% van de motorrijders te hard op de snelweg, hoewel een hoger percentage – 20 procent – dat met meer dan 10 mph deed. En slechts één procent van de vrachtwagens – die, laten we het niet vergeten, snelheidsbegrenzers hebben – reed vorig jaar te hard op de snelweg.
Deze cijfers zijn nu ongeveer zeven jaar stabiel, maar dat betekent niet dat ze niet te hoog zijn. Snelheidsbewustzijn is een morele plicht bij het rijden op de weg - ongeacht de limiet, maar we begrijpen dat bewegwijzering niet altijd zo duidelijk is als zou kunnen.
Hier bij Road Angel kunnen onze producten u precies vertellen wat de maximumsnelheid is, zodat u geen boetes op uw rijbewijs krijgt en, nog belangrijker, de weg veilig houdt.
Uit de jaarlijkse statistieken van het ministerie van Transport over naleving van de snelheidslimieten blijkt dat ongeveer 86% van de bestuurders de 32 km/u-zone overtreedt. In de vroege ochtenduren is dat percentage zelfs nog hoger, want dan kan het zelfs oplopen tot 94%.
Het Department for Transport (DFT) bestudeerde meer dan 1.000 auto's om hun nieuwe statistieken te ontwikkelen, die laten zien dat vorig jaar, terwijl slechts negen procent van de automobilisten de 60 mph-limiet overschreed, degenen die in 20 mph-zones rijden bijna 10 keer meer kans hebben om de wet te overtreden, met gemiddelde autosnelheden van 26 mph in de zones. Geef echter niet alleen de schuld aan automobilisten. De cijfers laten zien dat 77% van de grotere buschauffeurs en 53% van de kleinere buschauffeurs vorig jaar ook de 20 mph-limiet overtraden. Ondertussen overtraden ongeveer 75% van de HGV's, 84% van de LCV's (lichte bedrijfsvoertuigen of bestelwagens) en 85% van de motorrijders; de laatste zijn de grootste overtreders met een gemiddelde snelheid van 27 mph in 20 mph-zones.
Interessant genoeg laten de cijfers zien dat automobilisten zich meer houden aan de snelheidslimiet van 48 km/u, maar dat iets meer dan de helft van de automobilisten en motorrijders in deze zones nog steeds te hard reed.
Het onderzoek van de DFT was veel breder op snelwegen, waar het meer dan een half miljoen voertuigen in de gaten hield. Bijna de helft (48%) van de automobilisten bleek te hard te rijden, waarbij 12% de limiet met 10 mph of meer overschreed.
Ondertussen reed 56% van de motorrijders te hard op de snelweg, hoewel een hoger percentage – 20 procent – dat met meer dan 10 mph deed. En slechts één procent van de vrachtwagens – die, laten we het niet vergeten, snelheidsbegrenzers hebben – reed vorig jaar te hard op de snelweg.
Deze cijfers zijn nu ongeveer zeven jaar stabiel, maar dat betekent niet dat ze niet te hoog zijn. Snelheidsbewustzijn is een morele plicht bij het rijden op de weg - ongeacht de limiet, maar we begrijpen dat bewegwijzering niet altijd zo duidelijk is als zou kunnen.
Hier bij Road Angel kunnen onze producten u precies vertellen wat de maximumsnelheid is, zodat u geen boetes op uw rijbewijs krijgt en, nog belangrijker, de weg veilig houdt.